استاندار خراسان رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد
سرخط خبرها

شهرداری بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور را در مشهد می‌سازد|راه‌اندازی اولین مرکز حمایت از پرندگان شهری در بوستان وکیل آباد

  • کد خبر: ۱۳۵۶۶۲
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
شهرداری بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور را در مشهد می‌سازد|راه‌اندازی اولین مرکز حمایت از پرندگان شهری در بوستان وکیل آباد
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهرداری با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور در مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، «علی نجفی» در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان روایت شهر اظهار کرد: شهرداری با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور در مشهد است.

وی افزود: احداث پارک ۴۱ هکتاری جهان‌شهر با اعتبار فضای سبز ۱۳۰ میلیارد ریال از اقدامات برجسته این دوره است.

وی با بیان اینکه توسعه ظرفیت بازیافت بیمارستانی به ۳۱۳ متر مکعب رسیده است، اظهارداشت: مدیریت شیرابه ها از مشکلات بزرگ شهری است که موفق شدیم حوضچه‌ها را به ۱۷۳۸۰۰ متر مربع افزایش دهیم.
به گفته وی، در خصوص توسعه بازیافت ساختمانی اولین خط بازیافت آسفالت در مشهد راه‌اندازی شد و ظرفیت آن از ۹۷۱ تن در سال به ۸ هزار تن در سال افزایش یافته که رشدی معادل ۸۰۰ درصد است.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد  تصریح کرد: مکمل خاکی ۷ درصد افزایش داشته که شهرداری مشهد را در تامین نیاز خاکی بی‌نیاز کرده است.
وی ادامه داد: ۲ فروشگاه شهرما و ۴ بازار میوه و تره‌بار در این دوره ساخته شده است باتوجه به سیاست شورا تمرکز در حاشیه در توسعه زیرساخت‌ها بوده است‌. بازارهای موقت نیز توسعه یافته و۷ بازار تخصصی و موضوعی ایجاد شده که رشد ۲۷ درصدی داشته و از رتبه ۱۶ کشوری به رتبه یک رسیده ایم‌.
 

ارتقای خدمات‌ بهداشتی و ایمنی در دوره ششم مدیریت شهری

نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه این نشست با بیان اینکه در حوزه ایمنی شهری، ایستگاه آتش‌نشانی در رسالت احداث و ۴ ایستگاه استانداردسازی شده است، افزود: همچنین ۱۳ دستگاه نردبان خریداری شد از جمله اولین نردبان مفصلی با سرعت ۵۳ ثانیه بازگشایی و ۱۲ دستگاه هم اورهال شد.
وی با اشاره بر اینکه پنج دستگاه خودرو نجات بازسازی و ۲۰ دستگاه خریداری شد. تعداد تجهیزات از ۳۰ هزار و ۷۰۰ به ۳۲ هزار و ۱۰۰ مورد رسید؛ خاطرنشان کرد: ۴۳ سقاخانه جدید احداث شده و سرویس بهداشتی دایمی از ۳۸۷۶ به ۴۱۵۷چشمه ارتقاء یافته است.
به گفته وی، جاده منتهی به آرامستان بهشت رضوان به طول ۸ کیلومتر بازسازی شد.
وی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان خدمات شهری توسط بخش خصوصی در حال انجام است و با نوسازی ۳۱ دستگاه متوسط عمر از ۷ سال به ۵ سال کاهش یافته است‌.
 
 
بازپیرایی ۱۶ بوستان ویژه توانیابان|۶۲۰۰ فرصت شغلی در بازارهای موقت

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه با بیان اینکه در حوزه شهرهمگان و افراد با نیازهای ویژه علاوه بر ۱۷ بوستان برای عموم و ۷ بوستان برای معلولان بازپیرایی شد، ۹ بوستان نیز در سال جاری در دستور کار است، اظهارداشت:در پروژه شهرترمیمی هم با هماهنگی معاونت پیشگیری از جرم طرح‌هایی تعریف و بازارهای خوداشتغالی راه اندازی شد.
به گفته وی، بازار سرمد ویژه سرپرستان خانوار برپا شد. با بازارهای موقت ۶۲۰۰ شغل ایجاد و ۲۱۰ غرفه راه‌اندازی شد. همچنین در حوزه تجهیز زمین‌های بازی از ۲۵۳ بوستان با وسایل بازی به ۲۹۳ بوستان افزایش داشتیم.
نجفی تصریح کرد: در توسعه خدمات به مناطق کم‌برخوردار پروژه محله بهاری و محله رضوی اجرا شد‌.
 
 
اولین مرکز حمایت از پرندگان شهری در بوستان وکیل آباد راه‌اندازی شد

نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه حسب تاکیدات مقام معظم رهبری کاشت گیاهان مثمر در مشهد افزایش یافت و در این حوزه ۹۰درصد رشد داشتیم، افزود: اصلاح الگو کاشت و حرکت به سمت طرح خشک منظر انجام شد‌.
وی همچنین از راه اندازی مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه  در مشهد خبر داد و گفت: لباس جدید برای پاکبان‌ها از جمله دیگر اقدامات نوآورانه بود، پوشش ایمنی پاکبان ها نیز افزایش یافت و برای اولین بار پاکبان ها در هسته مرکزی شهر مجهز به دوچرخه برقی شدند.
وی اظهارداشت: کاهش مخازن زباله یکی از سیاست‌های ماست زیرا تاثیر منفی در تفکیک زباله از مبدا دارد و هر سال ۲۰ درصد کاهش خواهیم داشت. همچنین برای کاهش سرقت سطل زباله سعی شد از موادی در ساخت استفاده شود که ارزش سرقت نداشته باشد.
به گفته وی، طرح هوشمند کنترل و بازنگری کانال‌های سرپوشیده اجرا شد.
وی همچنین از اجرای اولین مسابقه باغبانی اجرا و سال آینده در سطح ملی خبر داد و گفت: مسابقاتی نیز برای پاکبان ها برگزار شد‌.
نجفی خاظرنشان کرد: مرکز حمایت و رصد پرندگان شهری در بوستان وکیل آباد برای اولین بار راه اندازی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->